حلیمه جان

حلیمه جان

منطقه جدید گردشگری شمال ایران

 

محل اجرا و موقعیت جفرافیایی و تاریخی طرح پاکزیست

محل اجرای این طرح در یک منطقه زیبای روستایی در حد فاصل کیلومتر 30 بزرگراه رشت تهران  که هم از چشم انداز جنگل سرسبز و هم رودخانه سفید رود و دریاچه طبیعی ، قرار دارد.  این منطقه روستایی  در تحقیقات باستانشناسان ژاپنی و ایتالیایی  و اثار باستانی کشف شده  بیش از 3000 سال قدمت دارد و دارای  شرایط بسیار مناسب اجتماعی و فرهنگی می باشد. روستای حلیمه جان  به تناسب جمعیت  در دوران دفاع مقدس ،دارای بیشترین و اولین شهید جنگ تحمیلی در شهرستان رودبار  را تقدیم ایران اسلامی نموده و به عبارتی می توان گفت روستای حلیمه جان دارالشهدای شهرستان رودبار است . این روستا به راستی یکی از نعمت های بیکران الهی در کشورمان است که ساکنینی خوب و اقلیمی جذاب دارد. محلی مملو از سادگی همراه با طبیعتی زیبا، باغات سرسبز و شالیزارها ، مردمانی مهمان نواز ، همدل ، بی ریا و صمیمی و سایر خوبی ها و زیبایی های نگفته و از یاد رفته اش که میراثی عظیم از تمدن تاریخی و فرهنگی غنی از ارزشهاست و شایسته حفظ و مراقبت که می توان مجموعه این خصوصیات را عامل مهمی در جذب گردشگری روستایی به شمار آورد.

باید به این مسئله اذعان داشت که رشد گردشگری روستایی در ایران در مراحل ابتدایی خود قرار دارد . توسعه فعالیت گردشگری روستایی در اقتصاد روستایی ارزشی افزوده ایجاد می کند و باید در کنار آن به کیفیت خدمات و رضایت کامل گردشگران توجه خاصی مبذول داشت . در چنین شرایطی است که گردشگری روستایی در سرلوحه قرار می گیرد و به دنبال آن اقتصاد شکوفا شده و فرهنگ توسعه می یابد.

روستای کهن حلیمه جان  دارای زمینه های مناسب و مستعد توسعه و ترویج فرهنگ گردشگری روستایی است زیرا مردم آن دارای فرهنگ غنی و اصیل هستند که می تواند آنها را به میزبانانی مدبر و متفکر برای گردشگران علاقه مند تبدیل کند. ما با افتخار و بعنوان عضو کوچکی از فرزندان  بومی این منطقه ، از کلیه علاقه مندان دعوت می نماییم تا در این حرکت علمی که هدف آن توسعه اقتصادی و فرهنگی روستای حلیمه جان است است شرکت و حضور فعالانه یابند.

امروزه در کشورهای توسعه یافته ، گردشگری روستایی به عنوان عامل مهمی در توسعه محسوب می گردد ؛ از اینرو می بایستی گردشگری روستایی را به عنوان یک اندیشه اصلی ، حتی در برنامه های توسعه کشور وارد نماییم چرا که چشم اندازی مطمئن  از یک توسعه درون زا را به تصویر می کشد و راهکاری طبیعی برای بهبود وضعیت مناطق روستایی است .
در شرایط موجود متاسفانه جوانان روستا همچنان بر مهاجرت از روستاها ادامه می دهند که تداوم این امر نهایتاٌ می تواند منجر به
  رکود و ایستایی جدی اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی روستا گردد؛ ولی بدون شک رونق بخشیدن به گردشگری روستایی در حل این مشکل بسیار موثر خواهد بود . این امر مهم نیاز به سرمایه گذاری جدی و مستمر بخش خصوصی و حمایت بی دریغ دولت محترم دارد تا با کمک مردم مهرورز روستاهای مستعد ، برای آن گامهای استوار و سریع در این خصوص برداشته شود.

بطور مثال کشور چین در سال 2009 میلادی توانست از محل جذب گردشگران خارجی 180 میلیارد دلار درآمد حاصل نماید که بخش مهمی از آن درآمد حاصله از گردشگران مناطق روستایی بوده که علاقه مندان به بازدید از محیط های زیبا و جذاب و آرامش بخش طبیعی و صنایع دستی و کهن چین بوده اند.

کشور ما نیز در بسیاری از مناطق روستایی خود دارای پتانسیلهای بسیار جذاب گردشگری است که فقط نیازمند به کشف و سرمایه گذاری و شکوفایی می باشند و رسیدن به درآمد چند میلیاردی از این صنعت مهم در کشورمان امری کاملاً دست یافتنی و نزدیک است . ما در حلیمه جان  با شناسایی این پتانسیلها به دنبال ساخت یکی از پیشرفته ترین مراکز جذب و اسکان گردشگر با مشخصات متمایزی که خود بر اساس مطالعات و مشاوره و بررسی به آن رسیده ایم ،می باشیم.

هدف ما از این طرح اجرای یک پروژه چند منظوره که ضمن  آموزشهای بصری و فرهنگسازی به انگیزه صیانت از سرمایه های منابع طبیعی وجنگلهای منطقه وحفاظت از محیط زیست ، ایجاد یک منطقه گردشگری و تفریحی وحمایت از تولیدات صنایع دستی بومی و کمک به اقتصاد خانواده در این منطقه می باشد.  

ما برای اجرای هرچه بهتر این طرح نیازمند به همکاری همه جانبه از طرف متخصین و اساتید مربوطه و مسئولین محترم و دلسوز استان و شهرستان و اهالی عزیز منطقه حلیمه جان ،دوستداران طبیعت و محیط زیست  و  سرمایه گزاران  طرحهای گردشگری هستیم و امیدواریم جهت تحقق هر چه بهتر اجرای این طرح ما را از حمایتها ، انتقادات و پیشنهادات سازنده خود یاری فرمایند.

به یاری خداوند متعال که همواره لطف و رحمتش را بر ما ارزانی داشته است . این طرح با انگیزه و هدف اجرامی گردد تا یادگاری ماندگار در صنعت گردشگری  و میراث فرهنگی در یکی از بهترین  و زیباترین مناطق جغرافیایی شمال غربی کشور در استان گیلان باشد.  ،

 

 


به زودی اجرای زیباترین پارک فرهنگی ٰ گردشگری و تفریحی در منطقه حلیمه جان

نظرات شما عزیزان:

علی اکبر
ساعت23:53---17 ارديبهشت 1392
salam.site jalebi darin

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: فرهاد حاجی پور ׀ تاریخ: پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , halimejan.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com